
Drogie Liderki i Liderzy! Szanowni Państwo!
Z ogromną radością przedstawiamy wyniki Konkursu na najciekawsze działania czytelnicze „CZYTANIE ZBLIŻA” dla Liderek i Liderów Kampanii w roku szkolnym 2024/2025.
Na Konkurs napłynęło ponad 60 sprawozdań z rozmaitych placówek oświatowych, bibliotecznych, edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych z całego kraju. Serdecznie dziękujemy za wszystkie przesłane materiały!
Z satysfakcją obserwujemy, że z roku na rok poziom nadsyłanych sprawozdań staje się coraz wyższy. Tegoroczne relacje pokazują wielkie zaangażowanie w działania mające na celu rozbudzenie w dzieciach zamiłowania do książek. W szczególności wyróżniły się pomysły realizowane podczas XXIV Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom, promującego czytelnictwo oraz wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci poprzez literaturę. W ramach tego wydarzenia odbyły się liczne inicjatywy, takie jak pikniki czytelnicze, konkursy, gry terenowe, a nawet innowacyjne escape roomy. Te nowe formy z pewnością przyciągnęły uwagę dzieci i młodzieży, podsycając ich zainteresowanie literaturą.
W tym roku wprowadziliśmy nowe kategorie nagród. Oprócz tradycyjnego podium, przyznajemy Nagrody Specjalne wyjątkowym Paniom Liderkom, które są z nami niemal co roku i aktywnie uczestniczą w Konkursie. Dodatkowo Nagrodą Debiut Roku uhonorowaliśmy osiągnięcia nowych Pań Liderek, które mimo niedługiego czasu działalności, zdołały przyciągnąć uwagę Komisji ciekawymi pomysłami w zakresie promocji czytelnictwa.
Serdecznie dziękujemy za Wasze ogromne zaangażowanie, oryginalne pomysły oraz aktywny udział we wszystkich inicjatywach organizowanych przez naszą Fundację. Zapraszamy do dalszego uczestnictwa w kampanii czytania w bieżącym roku szkolnym!
WYNIKI KONKURSU
na najciekawsze działania czytelnicze
„CZYTANIE ZBLIŻA” dla Liderek i Liderów Kampanii w roku szkolnym 2024/2025
I Nagroda
Aldona Zimna, Publiczna Biblioteka Pedagogiczna Książnica Pedagogiczna im. A. Parczewskiego w Kaliszu
II Nagroda (ex aequo)
Monika Jabłuszewska i Justyna Rudomina, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Suchym Lesie
Marta Trojanowska, Filia nr 9 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Radomiu – Biblioteka Borki
III Nagroda (ex aequo)
Marta Smietana, Przedszkole w Poczesnej
Klara Wróbel, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Brzechwy w Łowiczu
NAGRODA SPECJALNA za wieloletnią współpracę i promowanie idei Fundacji, a w szczególności kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”
Dorota Bartoszewicz i Maria Koźlicka, Szkoła Podstawowa Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. St. Staszica w Żyrardowie
Katarzyna Bednarz-Soja, Przemyska Biblioteka Publiczna im. Ignacego Krasickiego
Beata Chrzan, Żłobek Samorządowy Nr 27 w Krakowie
Małgorzata Matuszewska, Przedszkole Publiczne nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi we Włocławku
Krystyna Piotrowska, Miejska Biblioteka Publiczna „Izerka” w Świeradowie-Zdroju
Grażyna Ruta-Balińska i Joanna Grabowska-Janowiak, Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Mariana Rejewskiego w Bydgoszczy
Marzena Szymczak-Potrzebowska, Przedszkole nr 4 Biały Konik w Koninie
Anna Zielińska, Bajkowe Przedszkole z Oddziałami Specjalnymi i Oddziałami Integracyjnymi w Jaśle
Wyróżnienie – Debiut Roku
Beata Głowiak, Zespół Szkół w Malawie
Arleta Radziemska, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kościelcu
Wyróżnienie za kreatywne rozbudzanie czytelnictwa wśród młodzieży
Anna Choczyńska, Szkoła Podstawowa nr 15 im. Władysława Broniewskiego w Toruniu
Agnieszka Klimas, Namysłowski Ośrodek Kultury
Wyróżnienie za inspirujący pomysł wykorzystania książki do budowania więzi rodzinnych
Dagmara Drabik, Przedszkole nr 9 w Siemianowicach Śląskich
Wyróżnienie za twórcze rozwijanie ciekawości i miłości do książek u najmłodszych
Joanna Kuźnia, Przedszkole w Pakosławiu
Wyróżnienie za wrażliwość na potrzeby osób z niepełnosprawnościami
Krystyna Rybicka, Bibliotek Elbląska im. C. Norwida, Dział Edukacji i Animacji Kultury ElKamera
Wszystkim Uczestnikom dziękujemy za udział w Konkursie, a Laureatkom z całego serca gratulujemy nagród i wyróżnień! Wasze osiągnięcia inspirują nas do podejmowania kolejnych wyzwań i rozwijania projektów na rzecz promocji czytelnictwa wśród dzieci.



