W ramach projektu „Tygrysie opowieści o sztuce” w 5 różnych miejscowościach odbędą się multimedialne warsztaty malarskie inspirowane książką „Porozmawiajmy o sztuce, Tygrysie” Katarzyny Rygiel, Grand Prix w VI Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren, organizowanym przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”. Uczestniczące w nich dzieci poznają książkę i posłuchają jej fragmentu, zapoznają się też z twórczością Henriego Rousseau – twórcy obrazu z tytułowym Tygrysem. Dowiedzą się także, jak ważna jest ochrona lasów tropikalnych i mieszkających w niej zwierząt.
Wykorzystując nowe technologie, takie jak AI i video mapping, samodzielnie namalują jedną wspólną dżunglę dużych rozmiarów, a indywidualne pomysły pobudzą ich wyobraźnię. Tworząc razem, poczują moc płynącą ze wspólnoty i odkryją sprawczość grupy.
Przedsięwzięcie zakłada realizację 5 warsztatów sztuk wizualnych w różnych miejscowościach, inspirowanych książką „Porozmawiajmy o sztuce, Tygrysie” Katarzyny Rygiel dla dzieci. Projekt ma na celu edukację artystyczną i ekologiczną, łącząc różnorodne formy wizualnych aktywności artystycznych i działań malarsko-performatywnych, takich jak malarstwo, projekcje video mapping, animacje warstw 3D. Dodatkowo, w ramach zadania planowane są dwa szkolenia dla wnioskodawcy: „Jak promować ekologię wśród dzieci” oraz „Zarządzanie projektami z Al”, które wesprą realizację zadania. Odbędą się także warsztaty online dla nauczycieli z wykorzystywania nowoczesnych technologii na lekcjach plastyki, aby mogli realizować podobne projekty.
Projekt wzmacnia kompetencje cyfrowe poprzez wykorzystanie technologii takich jak video mapping, animacje 3D oraz Al w tworzeniu narracji wizualnych. Uczestnicy zdobywają umiejętności nowoczesnych technologii, co przygotowuje ich na przyszłe wyzwania. Realizacja pięciu warsztatów w różnych miejscowościach oraz szkoleń dla wnioskodawcy i nauczycieli zwiększa odporność Wnioskodawcy na kryzysy gospodarcze, zapewniając ciągłość i rozszerzenie działalności.
Projekt wspiera sektor kultury, oferując innowacyjne formy edukacji i aktywizacji społeczności lokalnych. Walory edukacyjne projektu rozwijają kompetencję cyfrowe i ekologiczne uczestników poprzez zajęcia z nowoczesnymi technologiami i tematyką ekologiczną. Elementy te skutkują trwałym podniesieniem kompetencji.
Projekt jest innowacyjny, umożliwia transfer wiedzy i technologii między uczestnikami a sektorem nauki, technologii i biznesu. Promuje świadomość kulturową oraz szacunek dla różnorodnych przekonań poprzez twórczą pracę inspirowana kultura i naturą. Realizacja projektu w różnych miejscowościach poza centrami kulturalnymi aktywizuje społeczność lokalną i odgrywa kluczową rolę w życiu kulturalnym regionu.
Przedsięwzięcie obejmuje organizacje wirtualnych spotkań ze specjalistami, co zwiększa wartość edukacyjną projektu. Forma przekazu jest zrozumiała i atrakcyjna, dzięki różnorodności narzędzi i form prezentacji, czyniąc projekt dostępnym dla szerokiego grona odbiorców.