Rozmawiajmy przyjaźnie z naszymi starszymi dziećmi o nich, o ich zainteresowaniach, o znajomych, o współczesnym świecie; o epidemii, jej możliwych konsekwencjach, o polityce różnych krajów wobec wirusa, ale i wobec ludzi. O tym, jakie zjawiska i procesy doprowadziły do kryzysu ekologicznego, zdrowotnego, do nierówności i co możemy zrobić indywidualnie oraz zbiorowo, na rzecz przywrócenia w społeczeństwie i w świecie harmonii i równowagi. Pamiętajmy, by przede wszystkim słuchać bez oceniania i krytykowania.

Spróbujmy wspólnie coś poczytać lub porozmawiać o tym, co przeczytaliśmy (książkach lub artykułach, gazetach czy magazynach bądź w internecie).

Zachęcamy do dyskusji nad książką Deklaracja Gemmy Malley – nawet, jeśli jej nie znacie. Temat jest ważny i wart przemyślenia – jakie mogą być indywidualne i globalne skutki wynalezienia tabletki zapewniającej nieśmiertelność? Omówmy możliwe konsekwencje i scenariusze takiego odkrycia. Kolejne tomy tej znakomitej trylogii to „W sieci” oraz „Jutro”. Ostatni tom opisuje – nomen omen – epidemię wirusa.

Zachęćmy naszych nastolatków do wolontariatu Podsuńmy naszym nastolatkom możliwość pomocy innym osobom pozostającym w domach. Korzystając z platform internetowych takich jak #widzialnaręka czy Skype, nastolatki mogą na przykład uczyć młodsze dzieci angielskiego, matematyki lub czytać im książki.

Wprowadźmy do rozmów w naszymi nastolatkami temat wartości moralnych Podyskutujmy, czy wartości są w życiu ważne, czy przynoszą korzyści tym którzy je praktykują i tym, do których są kierowane. Możemy skorzystać z opisu wartości i diagramu.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego

Czytaj również